AML bez tajemnic

PORADNIK

Wraz ze zmianami standardów leczenia pojawiła się potrzeba opracowania aktualnego, wszechstronnego materiału edukacyjnego, który wesprze hematoonkologów w ich codziennej pracy z pacjentami, a osobom chorym i ich bliskim pozwoli lepiej zrozumieć diagnozę, rokowania oraz dalsze postepowanie terapeutyczne. Wydany przez AbbVie materiał opracowany został przez ekspertów z Kliniki Hematologii Szpitala UM im. Kopernika w Łodzi: dr n. med. Ewę Kołomecką – Kochańską oraz dr hab. n med. Agnieszkę Plutę. Patronat nad poradnikiem objęło Stowarzyszenie Hematoonkologiczni, zrzeszające i wspierające pacjentów z nowotworami krwi.

W Poradniku znalazły się podstawowe informacje o chorobie, diagnostyce i leczeniu, a także praktyczne wskazówki dla pacjentów oraz dla ich bliskich, m.in.: porady dotyczące aktywności zawodowej, społecznej i życia rodzinnego, informacje dotyczące szczepień oraz diety.

Mając na uwadze, jak wielkim obciążeniem psychicznym i wyzwaniem dla całej Rodziny chorego jest diagnoza białaczki, w poradniku umieszczono również informacje o zasobach, których celem jest wsparcie psychologiczne w momencie diagnozy: materiałach video przygotowanych we współpracy z psychoonkologiem Adrianną Sobol (materiały powstały w ramach projektu OncoRadar, dostępne sa na https://hematoonkologia.pl/info-o-chorobach/onkoradar (kod QR na ost stronie poradnika)).

Częścią Poradnika jest także specjalny dzienniczek choroby „MOJA CHOROBA: Ostra Białaczka Szpikowa”, który ma pomóc pacjentowi w lepszym przygotowaniu się do wizyt, a także lekarzowi hematoonkologowi w skutecznym zarzadzaniu terapią.

poniżej cyfrowa wersja poradnika do pobrania